2010. augusztus 28., szombat

Tiszaparti Csöppség


Nos, ő az. Tiszaparti Szélvész Szellő. Tiszaparti Szélvész Kíra kisbabája, aki a Kata nevű whippet tesója. Kata=Tiszaparti Szélvész Kisasszony, aki a nagymamája Csikómnak. Továbbá az első vipije a Róka családnak, akik a Csikó tenyésztői.

Miért érdekes ez a kis tündér?
A WhippetCenteren egy ismeretlen valaki kérdést intézett a whippetesekhez, miszerint: "Kedves Whippet Tulajdonosok! A terveink között szerepel, hogy egy whippettel osszuk meg az otthonunk. Mivel a fajtáról csak olvastam és képeket láttam, nagyon örülnék, ha egy Budapesten élő tulajdonoshoz vagy esetleg tenyésztőhöz csatlakozhatnék egy sétáltatás alkalmával, hogy tapasztalatait meghallgassam és a kutyust is megnézhessem!"
Felajánlottam a segítségemet, anno én is örültem volna egy hasonló lehetőségnek, hogy valaki egy 4 hónapos vipibabát mutat és még a tapasztalatait is megosztja velem. (mondjuk nem is kerestem az alkalmat...)

Találkoztunk is Edittel, először a Hajógyárin, de annyi szúnyog volt már estefelé, hogy kb 5 percig tudtunk kint lenni a szabadban és beszélgetni.
Aztán később találkoztunk több időre is, kijött a futiba is, találkozott Heppel, meg Ginával is. Gödöllőn találkozott Breddel-Whippé öccsével, de nem lett szerelem. Sok helyen körbenézett, rávilágított ezáltal arra a tényre, hogy mekkora ÓRIÁSI szerencsém volt a Pastelpearl kennellel, meg Anikó és Miklós párosával. 

Végül Edit a Tiszapartiaknál kötött ki, ahol 50 (úristen még leírva is sok) kutyából választhatott. Nem akartak feltétlenül kicsi kutyust, így a nagyokat is végignézték.
Végül egy kicsi és egy nagy között vacilláltak. Anya és lánya...
Edit asztrológus, így megnézte a kutyik horoszkópját is, hátha így könnyebb dönteni. Persze nem :)
Itt jegyezném meg, hogy vipiét is megnézte, és elárulta, hogy Csikó aszcendense oroszlán. Vízöntő-oroszlán hehehehe. Inkább kismajom. :)
Végül Edit választott: ezt a kis tüneméééééényt! Nem a mamáját, Kírát, hanem Szellőt, akivel ma volt szerencsém találkozni is! Egy icipici kis tojásfej! Tündéri kis karakán vipike, egyből az ölembe ugrott, Whippét lemorogta (játszásiból persze) és cseppet sem félt a két nagy whippettől (Gina is velünk volt), pedig ők jól ledózerolták szokás szerint. A végén azért megijedt és nyígott kicsit, mert CS és G földbedöngölték szegénykét. A többi időt Edit ölében töltötte, mert nagyon fázott már, de közben élénken figyelt ám a történésekre, csak jobb volt neki bebugyolálva lenni. Persze Whip és Gin sokszor felálltak a mellső lábukkal Edit térdére, hogy megpuszilgassák és szaglálják a vipibabát, aki a Csutka névre hallgat. A végén még kibújt kicsit a pulcsiból és lement játszani és futkározni a többiekkel.

Fél 9kor kimentünk a futiból, G és CS még rohantak a füvön egy óriásit (szokásos egymás kergetése, csak ez a vipiknél kicsit más), aztán a Helia szállónál felfedezték a kicsit, aki ekkor már pórázon kacsázott velünk. Nagyon megszeretgették egymást, mi Judittal csak ájuldoztunk, hogy mennyire kis ééédes a picúr. Ugatott a nagyokra, morgott (azaz: magas hangon ismételgette a p és r betűket. így: prrrrrr!), fület csócsált, lábat harapott. Gina feküdt a fűben, mire Csutka nemes egyszerűséggel az ölébe huppant és minden további nélkül harapdálni kezdte. Rárontott a nagyokra, bukfencezett, füvet gyomlált (kis kertész már most:D), egyszóval egy kis tündérke volt. Viszont mérföldekkel kisebb, mint Whippé volt ekkor. Csutka most 3 és fél hónapos és kb fele akkora, mint Csikó volt ennyi idős korában. Nagyon cuki...


Fotók: Tiszaparti Szélvész kennel

3 megjegyzés:

  1. Csutka gazdija Edit :

    "Akartam válaszolni a blogodban a Csutkáról írt anyaghoz, de a különös műszaki érzékemnek köszönhetően nem tudom, hogy kell :( Mindenféle fránya azonosítót kér tőlem….

    Ezért bemásolom ide:
    Ezúton is ezer köszönet Katának és Whippének, hogy kedvet csináltak egy kiskutya felvállalásához. Ehhez elég volt Whippé látványa (roppant csinos darab :)) és Kata boldog, kedves beszámolója. Valóban élmény egy whippet kölyökkel az élet, nem is beszélve a szerelembe esés tényéről. Edit és Csutka"

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Nagyon édes a blogod, gratulálok hozzá! A Tisza-parti kennel egyik gazdija vagyok és egy icipici pontosítás a Tiszaparti Csöppség-hez.

    Szellő anyukájának a törzskönyvi neve Tisza-parti Szélvész Kincső. A hívóneve KÍra. Ezt ezért szerettem volna pontosítani, mert van egy Tisza-parti Szélvész Kíra törzskönyvi nevű kutyusunk is, akinek a hívóneve Mangó.
    A három lány (Kíra, Kincső és a Róka Házaspárnál lévő Kisasszony - Kata - alomtesók.
    Szellő nagyon hasonlít Kata nagynénire!

    És még egy. Nem 50 kutyából választhattak Editék! Mindössze négyből.

    Nagyon örülök, hogy Csutkának ilyen aranyos vipi barátjai vannak. Talán tudtok találkozni majd Csutka tesójával is, Sziporkával.
    Ha majd összejön sok kisvipi, micsoda élet lesz ott!
    Sok boldog vipis évet kívánok Nektek !

    Kati

    VálaszTörlés
  3. Szia Kati!:)
    (remélem nem baj, hogy tegezlek)
    Nem gondoltam, hogy megtaláltok vagy valaha elolvassátok a blogomat, de nagyon örülök, hogy tetszik és hogy megtaláltatok. Bocsánat a többesszámért, csak tudom, hogy mindketten kutyások vagytok-mármint a férjed és te.
    Sajnos a honlapotokon nem találtam semmit se Kíráról és hogy Kíra az Kincső tulajdonképpen. Így csak Edit elmondása alapján írtam e sorokat és ő nem tért ki a törzskönyvi névre, csak egy Kíra nevű vipiről áradozott, aki a Kata tesója:)
    Kata a nagymamija az én vipimnek és nem mellesleg a druszám is, és közvetve miatta lett a whippetem a Pastelpearl kennelből:)
    Szellő egy tündérgolyó, annyira kis vásott kölök már most, hogy az elképesztő!:)
    Igyekszem segíteni Editnek a nevelésben/gondozásban, csak 3 hónappal járok előtte, így minden emlék friss még:)
    Továbbá ott van még nekünk Gina is (ő is Pastelpearl), ő már 1 éves, így Juditnak, a gazdinak is van tapasztalata, amivel segíthet Editnek:)
    Sziporka!!! Ez a legcukibb kutyusnév, amit eddig hallottam! Nagyon tetszik! Jó lenne vele is találkozni...
    Az 50 kutyát meg én értettem félre, mert Edit azt mesélte, hogy sok-sok kutyus volt, számszerint 50. Kicsit elcsodálkoztam, hogy azt hogy, még gombócból is sok:) Aztán elmesélte, hogy köztük vannak a visszaadott, kidobott kutyuk is...Azt konkrétan, hogy hányból választott akkor jól félreértelmeztem, mert azt mesélte, hogy megnézte az összes kutyut. De hogy csak 4 volt eladó, így kifejezetten nem hangsúlyozta, vagy én siklottam el felette, elég izgatott voltam a kis Szellő miatt:)))

    Köszönöm a jókívánságot, és csak viszontkívánni tudom, 50 vipivel az élet maga lehet a mennyország:) (A Róka családnál egyszerre a szobában csak 5 vipi volt, de már akkor is ki voltam kelve önmagamból, legszívesebben az összeset az ölembe ültettem volna és simiztem volna napestig-bocsánat az ömlengős stílusért, de a whippetek a mindeneim-nagyon szeretem őket:D) Köszönöm, hogy olvastok!
    üdv:Kata (Cate)

    VálaszTörlés