2012. február 23., csütörtök

Csikó első kiállítása - FeHoVa CACIB, Budapest

Most, hogy Csikó belekezdett coursinges karrierjének a kiépítésébe, kénytelenek voltunk vele elmenni egy kiállításra. Én meg voltam győződve, hogy hosszú lesz és unalmas és Csikó is ki fog készülni idegileg, hogy nem rohangálhat szabadon a többi kutyussal. Nem így lett! :)

A kiállítás azért kellett, mert kell szerezni egy 'nagyon jó' minősítést egy hazai CACIB kiállításon ahhoz, hogy futhasson a CACL takaróért/címért. Aztán 1 évvel és egy nappal később egy külföldi CACIB kiállításon kell egy 'nagyon jó' ahhoz, hogy a CACIL címért is futhasson. Igazából ezek nem létszükségek ahhoz, hogy coursingezhessen, de ha már elkezdtük, akkor csináljuk rendesen.
Be kell vallanom én ezekhez a címekhez/kiállítási eredményekhez/rövidítésekhez nagyon hülye vagyok, szegény Emese már 15x elmagyarázta, mire felfogtam...a felét. :)

Nagyon megörültem, amikor láttam, h itt lesz Budapesten egy CACIB, villámgyorsan beneveztem Csikót, hogy 25-én már tudjon futni a CACL-ért is az I. kvalifikációs coursingen (EB-kvali). Előtte befizettem a MEOE tagságot (Magyar Ebtenyésztők Országos Egyesülete), ami azért kellett, mert különben minden nevezési díj a duplájába kerül (kiállítás, versenyek, stb). Át is kellett íratnom őt a saját nevemre, mert még a tenyésztő nevén volt és csak az nevezheti kiállításra, versenyekre, akinek a nevén van a kutya.

A kiállítás február 18-án volt, 11-re mentünk Emese javaslatára, így máris megspóroltunk egy csomó időt, amit álldogálással kellett volna tölteni, mert széket azt nem vittünk (megj: ha kiállításra mész, mindig vigyél széket:D).
10-től kezdődött a bírálat, amikor megérkeztünk épp az orosz agarak voltak a ringben. Aztán következtek az ír farkasagarak, majd az angol agarak és azután a vipik.

Gyakorolni nem volt időnk, de nem izgultam, mert Emesével már átvettük a tudnivalókat. Kaptam tőle egy ''nyerős" felvezető pórázt, hogy szerencsét hozzon.

Mi egy ismerős whippet kan után következtünk, de egyedül voltunk a ringben, mert nyílt kan kategóriába csak mi neveztünk. Szerény véleményem szerint ez a bírónő kilétének volt köszönhető, ugyanis ő nem szereti a nagy növésű (amerikai típusú) whippeteket, Magyarországon pedig a show-whippetek zöme ilyen.

Amikor beléptünk a ringbe, egyből az asztalra kellett felraknom Csikót, hogy a bírónő lemérje és megnézze a fogait. Csikó úgy tűrte mindezt, mintha mindennap ezt csinálná. Nem remegett, ahogy az állatorvosnál szokott az asztalon, hanem állt, mint a cövek, gyönyörű tartással:

Fogak rendben!
Aztán le kellett vennem, és a bírónéni egy csipogós állatkával tesztelte, hogy állítja-e a fülét (az hibának számít, de ő nem állítja szerencsére). Ekkor a bírónő bediktálta a bírálatát a bírálati lapra. Addig mi álldogáltunk. Csikót mozdítani se kellett, magától állt úgy, amit a többi kutyának tanítani kell és órákig gyakorolni:




Majd egy egyenest kellett vele mennem, a bírónő előtt, hogy lássa elölről és hátulról mozgás közben.
Aztán egy kört kellett futni a ringben, hogy megnézhesse úgy is. A felvezetés lényege, hogy mindig bal oldalon kell vezetni a kutyát és úgy kell futni, hogy a kutya legyen a körön belül. Természetesen elindultam az ellenkező irányba, pedig a néni még mutatta is az irányt. De szerencsére egyből kapcsoltam, így csak úgy tűnt, mintha csak meg akarnék vele fordulni. Se.
Futkározós képek:


aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére :)

Aztán megkaptuk a 'kitűnő' minősítést (ami jobb, mint a 'nagyon jó' :D), de a CAC-ot sajnos nem, mert a bírónő szerint túl nagy Csikóúr. (CAC: osztályok győztesei kapják - mivel mi voltunk az egyetlenek ebben az osztályban, így ki kellett volna adnia, de nem adta...)

itt magyarázza, hogy too big
kezet ráztunk, gratulált nekünk
Azt leszámítva, hogy szerinte too big, nagyon tetszett neki Csikó, nagyon jó bírálatot adott róla. Íme:
"2 éves
Nagyon nagy
Csíkos (muhahaha, ha nem venné észre esetleg valaki...), elegáns,
korrekt test, jó hát, hosszú nyak.
Nagyon jó mancsok
Megfelelő szögelések
(itt van egy rész, amit nem tudok elolvasni sajnos, de a melléről valami)
Kissé finom arcorri rész,
korrekt mozgás, jó farokkal."
(A tenyésztőnk szerint ez nagyon jó bírálat - én nem tudom megítélni, mert süsü vagyok az ilyenekhez)
Tehát összeségében nagyon örültem, hogy 'nagyon jó' helyett 'kitűnőt' kapott!
Mindössze kb. 3 órát töltöttünk ott és közben sokszor kivihettem Csikót futkározni, meg bratyizni a haverokkal (értsd: csajozni). Nagyon jól éreztük magunkat (még Nagywhip is, akit elrángattam fotózni). Jó sok kedves ismerősömmel találkozhattunk, köztük a lengyel agaras leányzóval, aki itt lakik tőlünk nem messze, Lottéékkal, akik ismeretségét a blognak köszönhetem és egy agilitys lánnyal, aki Lotte tesójának a handlere volt. Tegár Panniék is ott voltak, szóval nem unatkoztam egy percre se.
Hazafelé pedig beugrottunk a Mixr pizzériába, ahová beengedték Csikót is (respect nekik!) és ebédeltünk egy jót.
Köszönjük Gyóllai Emesének a felkészítést és a Pastelpearl kennelnek, hogy ennyire kiegyensúlyozott, nyugodt, igazi show-whippetet tenyésztettek, Csikó mindvégig vérprofin viselkedett, mintha erre született volna (ez így is történt:D)
(Emese szerint indulhatnánk a Hungária Champion címért is...végülis jól hangzik, hogy 2012 Coursing Európa Bajnoka és még Hungária Champion is;))
Képek még:

A bírónő: Lisbeth Mach
Csikó folyamatosan Nagywhip-et stírölte
Tipikus Csikó őzike nézés

2 megjegyzés:

  1. a néniről a Majmok bolygója ugrik be
    vipé meg egy tündér :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Köbi:) szinte biztos vagyok benne, hogy tudom, h ki vagy:D

    VálaszTörlés