2013. július 24., szerda

Csikó rajongók

Ismét sikerült meglepődni, hogy vannak emberek, akik nem whippetesek, ám mégis olvassák Csinka blogját. A Sissi Memorial klubkiállításon, Gödöllőn például egy srác egyszer csak odaugrott elém, mutogatott a whippetemre, hogy ő ugye Csikó. Csak pislogtam nagyokat, hogy honnan ismeri és kiderült, hogy innen a blogról. Megismerte kép alapján, majd elbeszélgettünk a whippetekről, ő is szeretne, mikor lesz új alom Csikó tenyésztőinél, stb :)
Az csak külön jóság a jóban, hogy ez a srác Domi volt, aki egy sikeres modell akit világszerte ismernek. Bevallom nem ismertem fel egyből, de amikor ránéztem olyan érzésem volt folyamatosan, hogy szívesen lefotóznám. És olyan furcsán ismerős is volt, persze kiderült, hogy már láttam divatfotókon.
Domi, ha ezt olvasod, köszi szépen a jó élményért, már megérte blogot írni :) Az a tény, hogy nem csak az ismerőseim szeretik Csikót és követik nyomon az életét, nagyon nagyon jó érzés.


A kiállításon nem vettünk részt Csikóval, ő csak Kingának segített a junior handler versenyben, ahol ha jól emlékszem el is nyerték a 2. helyért járó kupát. Persze voltak gondok, amikor elmentek gyakorolni, csak 3x szökött el Kingustól, majd kétségbeesve keringett a körökben, meg a backstageben a rengeteg kutya között, engem keresve. Kicsit izgultunk, hogy majd amikor bírálják Kinga handler tehetségét, akkor is majd lovacskázni fog és kifelé akar majd teperni onnan hozzám, de Csikó vérprofi még mindig. Amint a bíró megjelent a körben már nem nézegetett 100 felé, egy csapásra show kutyává vált és csinálta, amit Kinga elvárt tőle. Nagyon büszke voltam rá! Készült róluk kép is, amire azóta is várok, hogy talán egyszer majd megkapom...

 Én a kiállításon írnok voltam egy bíró mellett, ami jó volt nagyon tapasztalatszerzés céljából. Nagyjából osztottam is a bíró véleményét a kutyákat illetően, általában az nyert, akire én tippeltem és aki nálam is nyert volna (pedig én abszolút laikus vagyok ebben). Kivéve néhány esetben, ahol én másik agarat láttam volna szebbnek, de korrekt volt a bírónő abszolút és volt szeme a jósághoz :)

Mondjuk továbbra sem értem a kiállításra járókat, hogy miért jó ez, főleg mert ha elég sokáig jársz kiállításra egy nem túl kiemelkedő kutyával, akkor is begyűjthetsz egy csomó címet, mert gyakran előfordul, hogy ő az egyetlen kutya a saját kategóriájában így mindenképpen ő nyer (már ha beillik a standardba). Csak tudni kell, hogy melyik bíróhoz nevezzük és mikor.
Rengeteg bíró nem is a kutyát nézi, hanem magát a handlert, azaz a felvezetőt. Aki, ha jó a kiállású, tudja, hogy mik a kutya előnyei és azt domborítja ki, a hátrányait meg észrevétlenné teszi, nyerni fog. De ez egy másik történet...
Szóval nem esek hasra, amikor a kutya neve felett 500 sorban ki van téve, hogy miket nyert, mert igazából csak azt mutatja, hogy a gazdi sokat fektet ebbe a hobbiba. Persze vannak, akik tényleg szépek és megérdemelten van a nevük felett az 500 sornyi cím. De igazából ha az is oda lenne írva, hogy hányból lett ő kiválasztva, mint a legjobb/legszebb, az jobban mutatná ezen címek értékét.

Persze ez csak az én laikus véleményem, nem kell komolyan venni.

Na kép, az nincs sajnos.


1 megjegyzés:

  1. Szuper volt a kiàllítás és én köszönöm az élményt meg persze, hogy ilyen kedves szavakat írtál rólam. :)) Remelem hamarosan újra találkozunk és hamarosan a kutyáink is együtt futkározhatnak. Domi

    VálaszTörlés