2010. június 18., péntek

Á-á-állatorvos második felvonás

Tegnap: tehát csütörtökön újra meglátogattuk a dokit, mert egyrészt Nácót kell féregírtani, nomeg karmotlevágni és Whippetúrnál is akkor megejtjük a féregírtás, kullancscseppet, Lyme-oltást.

Amiért nem egy hét múlva megyünk - hivatalosan akkor telt volna le a 3 hét az előző látogatásunk óta - az azért van, mert Nyiszet úr köhög. Amikor labdáztunk egyik este, zihált is úgy, mint amikor nem szakad fel a váladék. Hörög kettőt-hármat, majd mintha öklendezne fejezi be a folyamatot, de nem jön semmi slejm vagy bármi. (Én persze azon parázok, hogy most köhögi fel a férgeket...ugyanis bejuthatnak a tüdőbe és akkor felköhögheti az ember -jelen esetben kutya. Egyszer amikor Prágában molyoltunk, ezzel paráztattunk Goyci barátnőm akkori paliját, aki elnyomott egy vicces cigit és köhögött végeláthatatlanul:D)

Összeszedtem anyut, mert egyedül nem tudtam volna elcihelni mindkét jószágot a szomszéd házba, de persze rossz lóra tettem...Már jóelőre felhívtam, hogy tegye a macsekot a hordozóba és ott találkozunk az orvosnál, mert én a városból mentem haza a whippettel és nem akartam hazavinni, aztán meg megint elindulni vele. Képtelen volt beletenni.

Hazamentem...Egy mozdulattam bevarázsoltam a macskát a dobozba -igazán jól jött az Animal Planeten nézett állatrendőrséges műsorból ellesett taktika (ilyenkor jó, hogy létezik a tv!).

Doki először Nácócicót vette kezelésbe, persze mutter kivolt, mert a macsesz egész úton bömbölt (szó szerint) és félt, hogyha a gyakorlott doki és asszisztens páros kinyitja a hordozót, akkor Nácó majd jól rájuk ugrik és összekarmolja őket. Folyamatosan osztotta a dokiékat, hogy juj, vigyázzanak, meg jaj, nehogy elszaladjon. Én persze röhögtem a markomba:D
Amikor Nácó megkapta a féregtabit, annyira megijedt, hogy azt hittük, hogy eldurrantot egy pukit. ööö...nem. Bekakilt szegény, de ezt csak később vette észre az asszisztens. Levágta a karmait még a dokesz, Nácó meg a kezelőasztalon ledobta a fél bundáját:) Nácó is belekerült a rendszerbe - a nevemre írták a kis dögöt:)

Aztán whippet jött, szurit megint nyikkanás nélkül tűrte, de sztem ez a doki jóságát is bizonyítja. Kapott féregtabit, még amit kaptunk a tenyésztőtől, de már egy egészet kapott, ugyanis lemértük és 8,4 kiló!!! Köhögésre szirupot mondott a doki, a körmére legyintett, hogy lesz ez még így se, a whippetek sérülékenyek. Megkérdezte, hogy első whippet e. Mondtam, hogy volt egy beagle-nk, de vipiből az első, mire felnevetett, hogy óóó, az sétagalopp a whippetekhez képest. A kiütésekre azt mondta, hogy a kölyöksége miatt van és addig lehet, amíg nem lesz ivarérett. Nyisze épp fogat vált, mozog elöl két foga, olyan cuki...mint az elsős kisgyerekek:)

Összesen a két állatért fizettünk 8 ezret, ami szerintem nem sok, ebben már benne volt az oltás ára is.

Most kakinéző van, ha van fíííreg, akkor ismételni kell a kezelést. Ezt a múltkor nem tudtam. Nácókakit szerencsére nem nekem kell lesni, szerencsére nem vagyok otthon. Ellenben a whippiét...
Már kakilt azóta és hmm. Volt benne. Tisztára kiboultam megint persze. De most egyedül voltam hajnali 1-kor az utcán, nem volt ott az apukám se, hogy megvédjen és felszedje helyettem. Már azon agyaltam, hogy szólok a biztonsági őrnek a házban, hogy fizetek is neki, csak szedje fel helyettem. Hívogattam Nagywhipet, hogy elterelje a figyelmemet és beszéljen hozzám, amíg el nem múlik a pánik. De nem volt elérhető:( így egyedül kellett megoldanom a rosszullétemet. (Egyre erőteljesebb a tanításom - ha értitek.) Lenyugodtam, a hidegrázásom elmúlt, elővettem egy zsepit, hogy először azzal terítem le és csak utána zacskózok, hogy ne érintkezzenek az ujjaim közvetlenül a kakival és ne érezzem az állagát és az esetleges csúszómászó undormányokat. Álltam ott vagy 10 percet. De sikerült.

Holnap felhívom a dokit...
Elolvastam a Whippet Centeren a kullancs per féregírtós részt...nem kellett volna. A lényeg: Strongholdot is vennem kell az Advantix mellé, tovább kikérdezni a dokit a vérvizsgálatról, a bőrférgesség kiszűrésére. Esténként ha sétálunk be fogom fújni a kutyát OFF!-fal is, egy fia szúnyogot sem szeretnék látni a közelében. Meg persze magamat is...MINDIG.

(Btw - hajnali fél 4-kor, azaz most, Whipé már alszik a hálóban-néha felkel, kicsattog, ellenőrzi, hogy megvagyok-e még, farokcsóvál, mosolyog, majd visszamegy durmolni ♥)

Ja és persze a köhögés: az állatorvosi rendelőhöz tartozó patikában vettem Advantixot, féregírtót, ha meg kéne ismételni (sajnos meg kell) de a csajszi elfelejtette odaadni a köhögés elleni szirupot és én is jól elfelejtettem. Hazaérvén sem jutott rögtön eszembe, de szerencsére még zárás előtt visszaértünk, a doki kint beszélgetett és amikor rám nézett eszébe jutott (pedig nem is volt ott, mert akkor már egy cicát vizsgált), hogy a szirup!
Berongyolt a patikába és mégegyszer megkérdezte, hogy hogyan köhög a Nyíg. Majd megmutatta a csajnak, hogy melyiket adja. CaniResp Dry a neve és tulajdonképpen nem is gyógyszer. Összetevők: méz, kakukkfű, glicerin, fekete bodza, kálium-szorbát, ciromsav. Hát ennyi. Kíváncsi leszek mi lesz. 5ml-t kell adni - van hozzá fecskendő is tök jó - napi kétszer, ha nem használ 10 ml-re kell emelni az adagot. Jó, hogy nem kell kemikáliával tömni a kutyut, de ezt én is tudtam volna prezentálni...méz ugye alap, kakkukfű: sima köhögéscsillapító, görcsoldó, fekete bodza meg gyulladáscsökkentő. Sőt, farmakológián jobb hatásfokú gyógynövényekről tanultunk...de azért remélem segít. Bár ez csak kiegészítő kezelés a papír szerint.
Meglátjuk.

3 megjegyzés:

  1. Szerintem az nem vicces cigi volt, hanem levendulás-bitumenes!

    VálaszTörlés
  2. Amúgy gyógynövényből tanultunk "jobbakat" de ezeket olcsón be lehet szerezni és nagy koncentrációban azért ezek sem rosszak.

    VálaszTörlés
  3. :D de elég vicces volt, hogy a végén már nem mert köhögni a csááávóóó:))) (szó, hogy csávó)

    jaja, de használ, te sem hallottad köhögni, úgyhogy én heppi vagyok, hogy nem kellett kemikáliával tömni a Szimikét(a névadásról külön bejegyzés lesz muhahaha)

    VálaszTörlés